آیکون واتساپ

نحوه ی کار کردن یا عملکرد دستگاه مرغک

نحوه ی کار کردن یا عملکرد دستگاه مرغک
دستگاه مرغک یکی از قسمت های پر اهمیت دستگاه تراش است. که در قسمت انتهایی ماشین تراش استفاده میشود
از کارایی دستگاه مرغک میتوان به مخروط تراشی ، تنظیم نوک ابزار وغیره...نام برد.شرکت معرف ابزار در این مقاله سعی دارا بانحوه کار دستگاه مرغک شما را بیشتر آشنا بکند. اجزای دستگاه مرغک:
1.بدنه مرغک(قسمت اصلی بدنه است بقیه همه به بدنه اضافه میشوند )
2.تنظیم قفل دستگاه
3.مرغک محرک
4.ورنیه مرغک
5.مخروط دستگاه
طرزکار آن به این گونه است که است که در موقع چفت کردن دسته تنظیم قفل کننده بدنه مرغک موجود در زیر ریل ماشین تراش به سمت بالا فشرده میشود و در زیر ریل ماشین تراش چفت میشود. این عمل مثبب ثابت ماندن بدنه شده است. طرز حرکت مرغک به صورت خطی و افقی است و بعد از خوردن نزدیک شدن بخش مخروطی مرغک از قطعه کار جهت زیاد کردن دقت حرکت مته و یا هر ابزاری که روی آن قفل می شود (مانند مته مرغک) از ورنیه موجود در دسته ی مرغک که برای حرکت مرغک استفاده می شود و برای تنظیم کردن نیز از ورنیه موجود پیش از نوک مخروطی مرغک هم مورد استفاده قرار میگیرد .
ورنیه ای که روی دسته-ی مرغک گذاشته شد. دارای دقت 02/0است که در مواقع گرداندن یک دور دسته ی مرغک نوک مخروطی دستگاه مرغک به اندازه 2 میلی متر جابه جا می شود،و لازم به ذکر است گام پیچ اصلی دستگاه مرغک وظیفه اش حرکت کردن دستگاه مرغک است که اندازه آن 1 mm است. و اما در بخش پایینی دستگاه مرغک سه پیچ قرار دارد ،که دو پیچ در طرفین و پیچ سوم بین دو پیچ اول قرار گرفته است و یک درجه بندی در این قسمت وجود دارد
که میتوان به دو قسمت که یکی در قسمت تحتانی و یکی در قسمت فوقانی بدنه دستگاه مرغک اشاره کرد. معمولا صفر قسمت تحتانی با مثلث (که بر روی یک ضلع قراردارد)قسمت بالایی در یک سمت قرار دارد و برای انجام عملیات هایی مثل مخروط تراشی از این پیچ ها استفاده می کنیم.که نیاز است مرغک از مسیر اصلی خود منحرف بشود.
اول مقدار مورد نیاز انحراف دستگاه مرغک اضافه میکنیم و بعد دو پیچ از اطراف را سفت می کنیم،پیچ سوم را جهت سفت کردن مناسب تر است.تمام قسمت های مرغک را چک میکنیم با باز کردن تمام قسمت های مرغک و بخش های شکل دار یا خراب را درست میکنیم و سپس کار بعدی باید دستگاه را سر هم و یا بهتر است بگوییم مونتاژ میکنیم.
حالا سیستم قفل کننده بدنه سیستم را می بندیم،و بعد صفحه زیر مرغک را در جایگاه قرار داده و با پیچ های تنظیم در این قسمت آنها را در جای خود سفت می کنیم،و بعد نوبت سیستم قفل کننده بدنه میرسد که لازم به ذکراست که در زیر ریل ماشین تراش است را با کمک از واشر ومهره جایگذاری می کنیم.شما صنعت گران محترم میتوانید دستگاه مرغک اصل را از شرکت معرف ابزار با نازل ترین قیمت تهیه فرمایید.
و بعد قسمت بالایی دستگاه مرغک، زیر آن را محکم میکنیم البته با قرارا دادن محور در داخل دستگاه . و بستن پیچ چپ گرد دستگاه چهار پیچ آلنی را همان جای خود فیکس،در اخر با گذاشتن سیستم قفل کننده بالایی عنلیات بستن دستگاه مرغک تمام میشود،حالا دستگاه مرغکvertex را به روی ریل ماشین تراش گذاشته و همه بخش های آن را دوباره چک میکنیم تا از همه چیز و ایمنی مطمعا شویم .
و برای اطلاع از قیمت با شرکت معرف ابزار نمایندگی اصلی ورتکس و بورس فروش خرید و فروش مرغک تماس بگیرید تا با راهنمایی مهندسین ما بهترین تصمیم را بگیرید و بهترین خرید رو داشته باشید.


TEL : 02188000970
Fax :
Email: info [at] mtcotools.com
طراحی سایت و سئو: نانوتجارت

برند ورتکس
فروشگاه معرف ابزار

شرکت معرف ابزار عرضه کننده انواع ابزار آلات صنعتی و با فعالیت کاملا تخصصی در زمینه ابزار آلات تراشکاری و براده برداری شامل انواع فرز ، انواع مته، انواع گردبر، انواع کفتراش، سه نظام و چهار نظام، انواع هلدر .معرف ابزار نماینده رسمی ورتکس تایوان . فروش و واردات ابزار ورتکس اصلی تایوان با گارانتی و ضمانت اصلی شرکتی . فروش گیره هیدرولیک VERTEX ورتکس و فروش سه نظام تراش VERTEX ورتکس و فروش ابزار تراش VERTEX ورتکس و دریافت کاتالوگ گیره هیدرولیک VERTEX ورتکس و دریافت کاتالوگ اصلی ورتکس تایوان . شرکت معرف ابزار تنها نماینده ورتکس اصلی تایوان در ایران میباشد . تامین انواع ابزار ورتکس vertex و دریافت کاتالوگ محصولات ورتکس vertex در فروشگاه معرف ابزار .

© Copy right 2024 | تمامی حقوق متعلق به شرکت معرف ابزار می باشد